מקורות מידע להורים

מידע למלווה ללידה

זמן הלידה הוא זמן מיוחד הדורש התנהלות מיוחדת. ישנו חוסר וודאות רב סביב תהליך הלידה: מתי ואיך יתחיל? כמה זמן הלידה תמשך? איך בת הזוג שלך תתמודד בתוך התהליך? איך התינוק שלכם ירגיש במהלך הלידה? סוד הקסם הוא גם בתוך חוסר הוודאות הכללי לייצר "בועת שלווה". לך- מלווה הלידה, יש תפקיד משמעותי במקום הזה. כדולה ומדריכת הכנה ללידה, אני רואה חשיבות גדולה בלקרב את המלווה ולתת לו מקום במפגשי ההכנה ובמהלך הלידה, אני מרגישה שההכנה שלו למה שמצופה ממנו בלידה תורמת רבות לכך שבשעת הלידה אכן יהיה מעורב. לתחושת ביטחון אצל היולדת שהוא יהיה שם בשבילה באופן שיעזור לה ועבור שניהם מזכרת מקרבת להמשך הזוגיות. 

תנועה בלידה אפידורלית

לעיתים דרך הלידה לוקחת אותנו למקום בו חלק מהיולדות יבחרו להיעזר בהרדמה אפידורלית. כאשר פלג הגוף התחתון תחת השפעת אפידורל, הדחף הטבעי לזוז ולעבוד דרך תנועתיות יחד עם התינוק אינו מורגש עקב האילחוש. לכן יש לייצר תנועתיות בצורה יזומה. היות ותחת אפידורל לרוב היולדת שולטת בצורה מוגבלת בפלג הגוף התחתון, על המלווים לסייע לה בצורה בטוחה לשנות תנוחות, אף לתנוחות מאוזנות המגייסות  את כוח הכבידה ומסייעות להתקדמות התינוק באגן. שימוש במוסיקה מגייס את היולדת לשחרור אנדרופינים, תחושת כייף בלידה, אקטיביות בתהליך יחד עם התינוק ולחווית לידה חיובית וטובה.

איך לבחור קורס הכנה ללידה?

כדולה אני פוגשת לעיתים זוגות המתלבטים בשאלה האם להשתתף בקורס הכנה ללידה. המחשבה המעסיקה אותם היא האם קורס כזה יתרום להם, איך בכלל ניתן להתכונן אל הלא נודע והאם הדולה לצידם אינה מספיקה לשם מתן כל האינפורמציה והכלים להם הם זקוקים. היבט נוסף הוא ההיבט הכלכלי: האם להשקיע גם בקורס הכנה ללידה וגם בדולה או האם להסתפק בדולה המציעה כחלק מהשירות מספר מפגשי הכנה ללידה. לידה הינה חוויה מכוננת בחייה של כל אישה, הלידה עצמה הינה זמן חוויה ואינה זמן ללימוד אודות התהליך. מניסיוני הרב כדולה בכירה, הכנה מתאימה תבטיח לכם ארגז כלים עשיר שיאפשר התמודדות מיטבית עם כל תסריט לידה אפשרי, הכלים שתרכשו יאפשרו לכם לקבל לאורך סוף ההריון והלידה החלטות שנכונות עבורכם ולחוות את הלידה כחווית זוגית ומחזקת.

מה זה ספינינג בייביס?

ספינינג בייביס הינה גישה מיילדותית שפותחה ע"י המיילדת האמריקאית בשם גייל טולי, הגישה מציעה הסתכלות שונה על תהליך הלידה: במקום לשאול: "כמה מחיקה?" או "מה הפתיחה?" ולהעריך את התקדמות הלידה על ידי התקדמות הפתיחה. אנו נשאל: "היכן נמצא העובר באגן?" תוך כדי התבוננות באנטומיה ובפזיולוגיה של האגן. הפתיחה תגיע עם התקדמות הראש כתוצר נלווה ולכן היא פחות מעניינת. גישת ספינינג בייביס תומכת בטיפול בגוף במהלך ההריון על ידי תרגילים שונים המקנים לאגן איזון ומאפשרים מקום לעובר לקראת הלידה, כך שיוכל להתמקם לתנוחה נוחה לקראת הלידה (LOA).

בדיקה עצמית של צוואר הרחם

אני אתחיל מהסוף הברור והפשוט - אישה יכולה לבדוק לעצמה  את צוואר רחם. ולמה בעצם לא?... זה הגוף שלך וזה הרחם שלך! רגע לפני שתזדעזעי מההצעה שלי או תפתרי את האמירה כהזויה, אני לא מציעה שתיילדי את עצמך, אני מציעה כי תהפכי לשותף פעיל, מומחית לגוף שלך, שתוכל להעריך את התקדמות הלידה בעצמה. תחשבי על זה: למה שיתקבל על הדעת שתתני לאנשים זרים במפגש הראשון ביניכם לגעת בך במקום הכי חבוי ואישי שלך, ואילו את עצמך, תרגישי לא בנוח או "לא מוסמכת" עם לגעת בחלק זה של גופך? למה שאת לא תעשי את זה בעצמך? את יודעת הכי טוב באיזה קצב להיכנס, איך להרפות, איפה לעצור כדי לא להכאיב ומתי הזמן הכי נכון לך.

איך לבחור דולה?

דולה הינה אישה אשר תיהיה איתך בקשר עוד מתקופת ההריון ותסייע לך לעבור את המסע אל האימהות כחוויה טובה. דולה מתאימה,  לרוב, תדע לתת לך בדיוק את התמיכה לה את זקוקה במהלך ההריון ותהליך הלידה. הדולה הינה הגורם היחיד שיכיר וילווה אותך לאורך התהליך בכללותו: הריון, לידה, הנקה ותקופת משכב לידה. את מיילדת בית החולים תפגשי רק בלידה עצמה, כאשר היא מתחלפת ממשמרת למשמרת ואין לה את הפניות ואת מסגרת הזמן לתת תמיכה כזו בעודה מטפלת במקביל בעוד יולדות בחדרים נוספים. עבור יולדת בלידה ראשונה ובכלל ההבדל בחווית הלידה בין לידה עם דולה או בלי דולה תיהיה משמעותית ביותר.

סגירת תפריט
Open chat
היי
נעים להכיר, במה אוכל לעזור לך?