שחרור עצמי של רצועה רוחבית של הרחם

הרצועה הרוחבית של הרחם עוטפת את השחלות ואת רצועות הרחם, היא ממשיכה עד לצוואר הרחם ומתחברת לדפנות האגן. הוספת איזון ושחרור לרצועה זו יכול לסייע מאוד בפוריות ובאיזון כללי של הרחם והאגן. הסרטון הבא מדגים טכניקה בסיסית להוספת איזון לרצועה הרוחבית של הרחם. לקבלת טכניקות טיפול מתקדמות יותר, אנא תאמי טיפול איזון אקוויליבריו עימי .

סביב שבוע 12 להריון, הרחם מתחיל את מסעו מחוץ לאגן אל תוך חלל הבטן. סביב שבוע 20 להריון, הרחם יצמח מעלה וגובהו יגיע לגובה הטבור. עם גדילתו ויציאתו של הרחם אל מחוץ לאגן, הרצועה הרוחבית הופכת לנגישה עבורנו לטיפול. טכניקה זו מיועדת לאפשר להריוניות להוסיף איזון לרצועה הרוחבית שלהן בצורה עצמונית בבית, היות והזכות לאיזון והרפייה היא זכות אוניברסלית לכל אדם. כל הריונית יכולה לבצע טכניקה זו החל משבוע 20 להריון ועד הלידה. בצעי טכניקה זו רק אם את מרגישה כי היא מתאימה לגופך.

רצועה רוחבית מתוחה או הדוקה בהריון יכולה לייצר תחושת אי נוחות
ואת הסימפטומים הבאים:

  • כאב בבטן התחתונה
  • תחושה כי בטנך "מהודקת" ("להיכן יכול התינוק עוד לגדול?" היות ואת כבר מרגישה כל כך גדולה!)
  • כאב גב
  • כאבי אגן
  • תינוק במנח לא שגרתי (מנח עכוז/רוחבי, OP, וכדומה)

חשוב: במידה ויש לך שאלות בנוגע לביצוע טכניקה זו, אנא צרי קשר עם אשת מקצוע לפני שתבצעי אותה. (לדוגמא: אם קיבלת המלצה לשמירת הריון בשל צירים מוקדמים, אנא שאלי אחות ליווי הריון או את הרופא/ה שלך לפני ביצוע תרגיל איזון זה)

בבקשה צפי בסרטון של רחל לשם הדרכה כיצד לשחרר בצורה עצמונית את הרצועה הרוחבית לבד בביתך (זכרי כי שחרור יותר עמוק ומתקדם יכול להתבצע בקליניקה ע"י אשת מקצוע בתחום)

כיצד להוסיף איזון לרצועה הרוחבית של הרחם

  1. הכיני בקבוק שמן ליד מיטתך (אני אוהבת להשתמש בשמן שקדים) .
  2. גשי להתפנות בשירותים לפני שתשכבי.
  3. שכבי בנוחיות על גבך. ארגני סביבך כריות על פי הצורך: מתחת לראשך וצווארך, תחת ברכייך או בכל מקום אחר שנדרש עבורך. (שימי לב: במידה ואת חשה חוסר נוחות בגבך, צרי ממספר כריות הגבהה אלכסונית באיזור הגב על מנת לשכב בנוחיות).
  4. מרחי מעט שמן על ידייך והניחי את אצבעותיך באחד מצידי הבטן התחתונה (מעל האגן אך מתחת לקו הטבור שלך).
  5. משכי בעדינות את אצבעותייך מצד אחד של בטנך לקו האמצע ואז לצד השני. המשיכי לעשות כן. כל פעם כאשר אחת מידייך מגיעה לקצה הרחוק של בטנך הרימי אותה והחזירי אותה לנקודת ההתחלה. תנועת אצבעותייך הינה חד כיוונית ואיטית. את יכולה בעדינות להגביר את לחץ אצבעותיך על רקמת הבטן ככל שהיא מתרככת אך אל תגיעי לנקודה בה את מרגישה כאב. פחות זה יותר.
  6. אם תוך כדי החלקת אצבעותייך את מרגישה מעיין "במפרים" עדינים או תחושה של סימני מתיחה מתחת לעור, עצרי ונשמי  שם, המתיני עד שנקודה זו תתרפה או תתמוסס.
  7. לאחר 2-3 דקות, התחילי מחדש מהצד השני של בטנך, חשוב מאוד– הקפידי לבצע את השחרור בשני הצדדים לשם תמיכה באיזון הרחם שלך.

ההנחיות נכתבו ע"י המיילדת רחל ספירו

סגירת תפריט
Open chat
היי
נעים להכיר, במה אוכל לעזור לך?