זוגיות, מיניות ומה שביניהם לאחר הלידה

מפגש הכנה לחיים לאחר הלידה

מה מעסיק נשים בתקופה שלאחר הלידה? מה מעסיק גברים בתקופה שלאחר הלידה? מהו הלך הרוח של נשים בשנה הראשונה לאחר הלידה? מה חווים גברים בתקופה זו? כיצד כל המחשבות והתחושות הללו משפיעות על הזוגיות ועל המיניות לאורך החיים לאחר הלידה? איך נראית האהבה כאשר הפכנו להורים לתינוק? האם יחסי המין יחזרו פעם להיות מה שהיו?

פעם לא היה נהוג  שיח גלוי על נושאים אלו. כיום הפתיחות גדלה, אולם עדיין רוב הזוגות אינם נחשפים לידע ומוצאים את עצמם מופתעים ממה שהם חווים: "לא ידעתי ש…. " "למה החברות לא סיפרו שגם להן היה…." "אם רק היו אומרים לי ש…" "חבל שלא הכינו אותנו ל…". 

לרקע שיתופים אלו של זוגות שעברו אצלי תהליך הכנה ללידה, הכנתי את מפגש ההכנה "זוגיות מיניות ומה שביניהם לאחר הלידה". המפגש אינו בא  ממקום ציני או ממקום של הפחדה. המטרה של המפגש  היא להכין לקראת הפוטנציאל של מה שזוגות עשויים לחוות מתוך המחקרים רבים שנעשו בנושא. כי בסופה של לידה, אותם המחקרים גם הצביעו  בצורה ברורה כי זוגות שהגיעו מפוכחים לשלב מעבר זה בחייהם יחוו משבר בעוצמה פחותה ושמשכו יהיה קצר יותר.

לאורכו של מפגש מרתק זה בן שלוש שעות נדבר על כל מה שחשוב על מנת להגיע מפוכחים למעבר מ"להיות זוג" ל"להיות זוג הורים לתינוק".

קצת על תקופת משכב לידה

תקופת משכב הלידה, פוסט פארטום, הינה תקופה של 6 שבועות לאחר הלידה אשר בה גופה של היולדת מחלים מתהליך הלידה שעבר, איברים רבים עושים את דרכם חזרה למקומם. לתקופה זו קוראים "משכב לידה" לא בכדי, על היולדת לבלות את זמנה במנוחה כאשר  זמנה מוקדש לטיפול בתינוקה ובהתאהבות בו. כאשר עברנו כחברה להתגורר בפורמט של משפחות גרעיניות, משהו בשבט המחבק והעוטף לאחר הלידה אבד. חלק מהקהילות השכילו לשמר משהו מהצורך של היולדת בקבלת עזרה בתקופה רגישה זו על ידי פרוייקטים נהדרים כגון: "סירי לידה", "אם לאם בקהילה", "החודש העשירי" ועוד. במפגש נדבר על מעגלי התמיכה השונים ועל חשיבות מסגרות אלו על מנת להקל פיזית ורגשית על היולדת בתקופה זו.

קצת על נשים לאחר הלידה

מתי אישה הופכת להיות אמא? האם אימהות תמיד יודעות להבין את התינוקות שלהן? האם אימהות מתאהבות בתינוקות מיד אחרי הלידה? האם הגוף חוזר לעצמו? האם אחזור להרגיש כמו שהייתי פעם? האם התשוקה ליחסי מין תחזור? רוב הנשים בעשור האחרון מגיעות לאימהות לאחר שפיתחו לעצמן חיים כאישה עצמאית, מפרנסת, מוערכת ובעלת קריירה. רוב הנשים יחוו משבר לאחר הלידה כתוצאה מהשינוי החד באורח חייהן, בדרישות התפקיד החדש כאימהות ובהסתגלות אליו.  רוב הנשים יתמודדו עם תנודתיות במצב הרוח, החלמה גופנית ומצב רגשי אשר יהיה להן חדש. במצב רגשי ייחודי זה הן תושפענה ממשפחת המוצא שלהן, יחסיהן עם אימן ועם עצמן עם תינוקן ביחס ללידה שלהן ולתפקודן כאימהות. השינוי במערך המשפחתי ובזוגיות, חזרתו של בן הזוג למעגל העבודה וההתמודדות שעות רבות עם תינוק כאשר הן טרם בקיעות כיצד להתנהל ולהבין אותו. הכנה מוקדת לתקופה ייחודית זו ולאתגריה תאפשר התמודדות טובה יותר ותקופת הסתגלות קצרה יותר.

קצת על גברים לאחר הלידה

ברוב המשפחות הגרעיניות, המבנה המסורתי של המשפחה לאחר הלידה יהיה שלאחר פרק זמן מסוים מהלידה, בן הזוג יחזור למעגל העבודה ויותיר את האישה בשלב בו היא הכי זקוקה לו למשך שעות ארוכות לבדה עם התינוק. עבור האב עזיבה זו אינה קלה, בשלב בו הוא הכי היה רוצה להישאר עם זוגתו ועם התינוק שלו. גברים מתמודדים בתקופה מורכבת זו עם אי שביעות רצון מתפקודם בכל הזירות בחייהם: מצד בת זוגם שמעריכה אותם על פי כמות העזרה שהם מצליחים לספק בטיפול בתינוק, אי שביעות רצון מצד מקום העבודה שאינו רואה תמיד בעין יפה את ההעדרויות הרבות ומצד משפחת המוצא והחברים שלא תמיד מבינים את המצב. על כל זאת ועוד נדבר במפגש מתוך רצון להרחיב את נקודת המבט הנשית על שמתרחש אצל הגברים לאחר הלידה ועוד.

סגירת תפריט
Open chat
היי
נעים להכיר, במה אוכל לעזור לך?