תנועה בלידה עם אפידורל

לידה אפידורלית

לעיתים דרך הלידה לוקחת אותנו למקום בו חלק מהיולדות יבחרו להיעזר באלחוש אפידורלי בשלב מסוייים של הלידה. כאשר פלג הגוף התחתון תחת השפעת אפידורל, הדחף הטבעי לזוז ולעבוד דרך תנועתיות יחד עם התינוק אינו קיים. לכן יש לייצר תנועתיות בצורה יזומה. היות ותחת אפידורל לרוב היולדת שולטת בצורה מוגבלת בפלג הגוף התחתון, על המלווים לסייע לה בצורה בטיחותית לשנות תנוחות, אף לתנוחות מאוזנות המגייסות  את כוח הכבידה ומסייעות להתמקמות בתנוחה נכונה בכניסת אגן ולהתקדמות התינוק למטה באגן. שימוש במוסיקה מגייס את היולדת לשחרור אנדרופינים, תחושת כייף בלידה, אקטיביות בתהליך יחד עם התינוק ולחווית לידה חיובית וטובה.

ריקוד ללידה עם אפידורל

כשהיולדת תחת אילחוש אפידוראלי ניתן לבצע תנועתיות כאשר היולדת שוכבת על הצד ומלווה הלידה מסייע לה

תנועתיות כאשר היולדת תחת אילחוש אפידורלי יושבת נתמכת על המיטה ישיבה זקופה ומייצרת תנועתיות באגן על ידי הזזת הרגליים.

תנועתיות בזמן אילחוש אפידורלי כאשר היולדת יושבת זקופה ומלווה לידה מייצר תנועה עבורה באמצעות צעיף

דרך נוספת לייצר תנועתיות זקופה על המיטה תחת אילחוש אפידורלי באמצעות מלווה הלידה

עבודה עם כדור בוטן

בסרטוני הוידאו הבאים, מתחת לרגלה של היולדת ממוקם כדור פזיו בצורת בוטן. הכדור המוארך מאפשר תנועתיות א-סימטרית מקלה ותומכת בתהליך הלידה. השימוש בטכניקה זו מקל במיוחד בלידות אפידורליות בהן לעיתים אין באפשרות היולדת לשאת את משקל הרגל שלה ואין באפשרותה לרדת מהמיטה. על ידי השימוש בכדור הבוטן נרחיב את אפשרויות התנועה של היולדת בצורה שמקלה עליה את תחושת הלחץ ומסייעת לתינוק בהתברגותו באגן.

תנועה עם אפידורל

דווקא בלידה בה נעזרת היולדת בהרדמה אפידורלית, חשובה התנועתיות לא פחות, אולי אפילו יותר, על מנת לאפשר התברגות מיטבית של התינוק באגן. בסרטונים ניתן לראות כיצד תנועה בליווי מוסיקה, מתאפשרת על המיטה כאשר היולדת תחת הרדמה אפידורלית בתמיכה של שני מלווים, המלווים שומרים על בטיחותה של היולדת ומסייעים לה לבצע את התנועתיות כאשר שליטתה ברגליים מוגבלת.

ניתן לייצר גם עם אפידורל תנועתיות מיטיבה בלידה

סגירת תפריט
Open chat
היי
נעים להכיר, במה אוכל לעזור לך?