איך לבחור קורס הכנה ללידה?

כדולה אני פוגשת לעיתים זוגות המתלבטים בשאלה האם להשתתף בקורס הכנה ללידה. המחשבה המעסיקה אותם היא האם קורס כזה יתרום להם, איך בכלל ניתן להתכונן אל הלא נודע והאם הדולה לצידם אינה מספיקה לשם מתן כל האינפורמציה והכלים להם הם זקוקים. היבט נוסף הוא ההיבט הכלכלי: האם להשקיע גם בקורס הכנה ללידה וגם בדולה או האם להסתפק בדולה המציעה כחלק מהשירות מספר מפגשי הכנה ללידה.

לידה הינה חוויה מכוננת בחייה של כל אישה, הלידה עצמה הינה זמן חוויה ואינה זמן ללימוד אודות התהליך. מניסיוני הרב כדולה בכירה, הכנה מתאימה תבטיח לכם ארגז כלים עשיר שיאפשר התמודדות מיטבית עם כל תסריט לידה אפשרי, הכלים שתרכשו יאפשרו לכם לקבל לאורך סוף ההריון והלידה החלטות שנכונות עבורכם ולחוות את הלידה כחווית זוגית ומחזקת.

כאשר מתקבלת ההחלטה לעבור תהליך הכנה ללידה, נשאלת השאלה איזה פורמט של הכנה ללידה לבחור מתוך מגוון האפשרויות הקיימות. אני אנסה לסייע לכם לבחור קורס הכנה ללידה המתאים לכם תוך פירוט סוגי הקורסים הקיימים, המבנה והתכנים המאפיינים אותם.

השוואה בין קורס הכנה ללידה פרטני פרטי לקורס הכנה ללידה פרטי קבוצתי:

אני מאוד אוהבת להנחות קבוצות הכנה ללידה. בקורס קבוצתי נוצרת אווירה מיוחדת, מספר המפגשים הגדול מאפשר הכנה תהליכית, ואין מה לעשות, לוקח זמן להפנים בתקופה כה מרגשת רעיונות חדשים. במסגרת כזו ישנה אפשרות לתרגול כלים רבים ללידה. ההשתתפות בקבוצת הכנה ללידה תאפשר לכם להכיר זוגות נוספים באחת התקופות המרגשות בחייכם.  לעיתים קרובות נוצרות חברויות שנמשכות גם מעבר לקורס. מס' שעות ההדרכה והיקף הידע אליו תחשפו בקורס גדול לעין שיעור מהידע אליו תוכלו להחשף במפגשים פרטניים שמסגרת הזמן שלהם מצומצמת. אולם לעיתים ישנם זוגות במצבים שונים להם דווקא יתאים קורס פרטני אצל דולה או מיילדת בו יותאמו התכנים לצרכים הספציפים שלהם והתמקדות במה שמעניין אותם. במפגשים פרטניים תיאום יום ושעה יהיו בהתאם לנוחיות שלכם. ישנו גם השיקול הכלכלי, קורס הכנה פרטני יקר בצורה משמעותית מקורס קבוצתי. אני רוצה להבדיל בין קורס הכנה ללידה פרטני לבין מפגשי הכנה המוצעים על ידי הדולה: מפגש הכנה לקראת הלידה עם דולה אינו מחליף קורס הכנה ללידה. במפגשים כאלה יעשו התאמות והכנות לקראת הלידה שלכם, בניית תשתית תקשורת מקרבת ועבודת צוות בין כל המשתתפים בלידה אולם מסגרת זמן זו אינה יכולה להכיל את תכני קורס הכנה ללידה בצורה רצינית ומעמיקה ואף יתכן כי הדולה אינה מוסמכת להדרכת הכנה ללידה וחסרה את הכלים והעזרים על מנת לאפשר לכם הכנה תהליכית ומשמעותית לקראת הלידה שלכם.

השוואה בין קורס הכנה ללידה של קופ"ח ובתי החולים וקורסי הכנה ללידה פרטיים:

ההריון והלידה פוגשים זוגות צעירים בד"כ בתקופה עמוסה מבחינה כלכלית. זוהי אחת הסיבות לכך שישנם זוגות הבוחרים במפגשי הכנה ללידה של קופ"ח ושל בתי החולים שמחירם מאוד אטרקטיבי ולעיתים אף ניתנים בחינם במסגרת זום, נגישות זולה מפתה עשויה לגרום לקבלת החלטה שאינה מבוססת מידע על תכני הקורס ועל האופן בו קורס זה יכין או לא יכין אתכם באמת ללדת באופן בו אתם מעוניינים לחוות את הלידה שלכם. מזוגות אשר חוו את שני סוגי קורסי ההכנה קיבלתי את המידע כי מפגשי ההכנה במסגרת בתי החולים ממוקדים בפרוצדורות הרפואיות סביב הלידה ואינם דומים בשום היבט לתהליך ההכנה ולכלים לקראת הלידה שנרכשו במהלך הקורס אותו אני מנחה.

קורס הכנה ללידה בזום, לקנות קורס מוקלט או קורס פרונטלי?

מגיפת הקורונה הנגישה לכולנו כי ניתן לעשות כמעט הכל מהבית, גם ללמוד הכנה ללידה. ואכן כאשר לא הייתה ברירה גם אני העברתי קורסי הכנה ללידה דרך זום, אולם עתה כאשר תקופה זו מאחורנו, אין להשוות את חווית הלמידה הישירה, עם אינטראקציה בין אישית ישירה, כאשר המדריכה באמת רואה אותך ויכולה להגיב אלייך, לתהליך למידה בזום או לצפייה בסרט מוקלט בו אין אינטראקציה כלל. נקודה נוספת הינה גודל הקבוצה. כאשר הלימוד בזום ישנה נטייה לקבץ קבוצות יותר גדולות דבר שמקטין את היכולת לשאול שאלות ולקבל התייחסות אישית מהמדריכה.

כשאתם בוחרים קורס הכנה ללידה, חשוב שתבדקו מי מדריכה את הקורס:
האם היא מדריכה מוסמכת להדרכת הכנה ללידה? 

כמה ניסיון יש לה?

איזה גוף ידע היא מייצגת?

האם יש לה ניסיון מעשי בלידות?


איזו גישה ללידה היא מייצגת?


האם גישתה פתוחה כך שתסייע לכם להתכוון לסוג הלידה המתאים לכם או שמא היא מייצגת את גישת בית החולים ומה שנכון לדעת צוות בית החולים?


האם ניתן לקרוא עליה המלצות?

תינוקת פשוט ללדת

מנסיוני, שמבוסס על זוגות שהתנסו בנוסף לקורס ההכנה אצלי גם במפגש הכנה של בית החולים בזום או  פרונטלי, עולה כי לעיתים קרובות הקורסים הנערכים בבתי החולים מתמקדים בידע בסיסי כללי על תהליך הלידה, ההתערבויות הנפוצות ומשככי כאבים ומכוונים יותר ללידות סטנדרטיות עם זירוזים ואפידורל כאשר צוות בית החולים מנהל את תהליך הלידה. בעוד שלקורסים הפרטיים, כגון הקורס שאני מעבירה, יש נטייה לפרוס לפניכם מידע מלא שמתוכו תוכלו לבחור את הכיוון הנכון לכם לקראת הלידה.

הקורס מוכר ע"י רוב קופ"ח לצורך קבלת החזר כספי עד 75% מעלות הקורס כנגד קבלה ותעודת הסמכה שלי, שווה לבדוק.

קשה לדעת לקראת לידה ראשונה איך תראה הלידה שלך. זה אפילו לא פשוט לחשוב על איך את רוצה שהלידה תיראה. דרכה של הלידה שזורה בגמישות, זרימה והליכה אל עבר הלא נודע, בקבלה שלמה ואהבה. לכן יש בעיני חשיבות גדולה להשתתפות בקורס הנותן לכם מידע מלא על כל האפשרויות ומכין אתכם להתמודדות עם כל תרחיש לידה שעשוי להתפתח. קורס אשר מביא לידיעתכם את מלוא הזכויות שלכם ונותן לכם את הכלים להתמודד עם כל שינוי שעשוי להגיע במהלך הלידה.

קורס הכנה ללידה בשיטת פָּשׁוּט לָלֶדֶת – היפנוברטינג’

קורס הכנה ללידה בשיטת היפנוברטינג' נותן תשתית של קורס הכנה ללידה “רגיל” עם תכנים נוספים ומתקדמים יותר, התורמים ליצירת חוויית לידה טובה ומעצימה ככל האפשר – עבור היולדת, מלווה הלידה שלה ולתינוק.

במהלך הקורס תחשפי לזוית ראיה חדשה על לידה דרך הפילוסופיה יוצאת הדופן של שיטת פָּשׁוּט לָלֶדֶת:

  • למה ואיך ניתן לחוות לידה קלה יותר, נוחה יותר ובטוחה יותר.
  • ידע פיזיולוגי ואנטומי.
  • כיצד לתקשר עם הצוות הרפואי.
  • גילויים מפתיעים על כמה הרבה יכול/ה לתרום מלווה הלידה שלך.
  • מדוע לידה טבעית היא בעצם לידה רגילה.
  • מה זה איזון רחם ואיזו אגן וכיצד נוחיות בהריון תתרום לקלות בלידה.

לסיכום,
אל תלכו לקורס הכנה ללידה "סתם כך", רק כדי להרגיש שעשיתם מה שצריך. כדאי לברר, להתייעץ עם חברות או בנות משפחה שעברו קורס הכנה ללידה ולבחור בקורס שיתן לכם ערך אמיתי ויעזור לכם ליצור את חווית הלידה שאתם רוצים.
המון בהצלחה.

סיפור הלידה של נחמה

סיפור הלידה של אפרת

קורס הכנה ללידה בגישת פָּשׁוּט לָלֶדֶת - היפנוברטינג'

סגירת תפריט
Open chat
היי
נעים להכיר, במה אוכל לעזור לך?