שחרור עצמי של הסרעפת

כיצד להוסיף איזון לסרעפת?

סרעפת תפוסה או מוחזקת יכולה להוביל למגוון תחושות של חוסר נוחות וסימפטומים כגון:

  • קוצר נשימה
  • חוסר יכולת לקחת נשימה עמוקה
  • בעיטות  של התינוק באיזור הצלעות (יתכן והתינוק מבקש יותר מקום)
  • בחילה
  • צרבת
  • קשיים בשינה
  • כאב גב עליון/תחתון או חוסר נוחות ככלי בגב
  • חוסר נוחות בבטן/רחם
  • תינוק במנח לא שגרתי (מנח עכוז/רוחבי)

ישנם יתרונות רבים עבורך בהוספת איזון לשריר הסרעפת מהתקופה שטרם כניסתך להריון , לאורך הריונך, בזמן הלידה עצמה ותקופת הפוסט פארטום. לכל אורך הדרך באפשרותך להוסיף איזון לסרעפת שלך בצורה עצמונית בביתך, לחצי כאן לסרטון הדרכה בו מדגימה המיילדת רחל ספירו כיצד לבצע טכניקה זו. עקבי אחר ההדרכה המצולמת בוידאו, המלווה בהדרכה קולית של המיילדת רחל ספירו ולמדי כיצד ניתן להוסיף איזון לסרעפת במהלך ההריון. בצעי טכניקה זו רק במידה ואת מרגישה שהיא נכונה עבור גופך.

חשוב: במידה ויש לך שאלות בנוגע לביצוע טכניקה זו, אנא צרי קשר עם אשת מקצוע לפני שתבצעי אותה. (לדוגמא: אם קיבלת המלצה לשמירת הריון בשל צירים מוקדמים, אנא שאלי אחות ליווי הריון או את הרופא/ה שלך לפני ביצוע תרגיל איזון זה)

הנחייה כיצד להוסיף איזון עצמי לסרעפת

נכתב ע"י המיילדת: רחל ספירו

  1. הכיני בקבוק שמן ליד מיטתך (אני אוהבת להשתמש בשמן שקדים) .
  2. גשי להתפנות בשירותים לפני שתשכבי.
  3. שכבי בנוחיות על גבך. ארגני סביבך כריות על פי הצורך: מתחת לראשך וצווארך, תחת ברכייך או בכל מקום אחר שנדרש עבורך. (שימי לב: במידה ואת חשה חוסר נוחות בגבך, צרי ממספר כריות הגבהה אלכסונית באיזור הגב כדי לעזור לך להתמקם בנוחיות).
  4. שימי מעט שמן על ידייך, הרימי את חולצתך כך שבטנך תיהיה חשופה עד לצלעותייך.
  5. מקמי את אצבעותיך באמצע בטנך העליונה בין הצלעות, עתה הזיזי את אצבעותיך למרחק של כאצבע אחת לאחד הצדדים. 
  6. התחילי לעקוב עם אצבעותיך בהחלקה איטית ועדינה מתחת לקו הצלעות לכיוון צד אחד של בטנך. 
  7. כאשר את עוקבת עם אצבעותיך אחר תווי הצלעות, שימי לב כי הנך רק על רקמה רכה (לא על עצם), אפשרי לאצבעותיך לשקוע אל תוך הרקמה. התחושה תיהיה "כאילו" את מחבקת את הצלע התחתונה אך לא מפעלה עליה לחץ.
  8. חיזרי על פעולה זו, הפעם תוך שאיפה עמוקה. אם את מרגישה רקמה מתוחה או מעיין "במפרים" עדינים, עצרי בנקודה זו וחכי תוך כדי נשימה איטית ועמוקה עד שהמתח יתמוסס תחת אצבעותיך. 
  9. מחזרה לחזרה אפשרי לעצמך בעדינות להגביר את לחץ אצבעותיך ולשקוע עימן לאורך קו הצלעות. תוכלי להרגיש את הסרעפת שלך הולכת ומתרככת אך אל תגיעי לנקודה בה את מרגישה כאב. פחות זה יותר.
  10. חזרי על פעולה זו לאורך 2-5 דקות ואז עברי לצד השני וחזרי על אותו סדר פעולות. 

*הערה: לעיתים שכיחות ישנה תחושה כי צד אחד מתוח יותר או רך יותר מאשר הצד השני. זוהי תופעה נפוצה ועדיין הקפידי לתרגל הוספת איזון לשני הצדדים במידה שווה לשימור האיזון בגופך.

סגירת תפריט
Open chat
היי
נעים להכיר, במה אוכל לעזור לך?